Heb je vragen? rianne@durfteverbinden.nl

>>Weerstand is een roep om meer informatie

Weerstand is een roep om meer informatie

Weerstand is een roep om meer informatie

Wanneer een potentiële klant de hakken in het zand zet, weet je als leidinggevende, sales- of marketingmedewerker waarschijnlijk direct wat je kunt doen om de weerstand weg te nemen. Voordat de koop gesloten kan worden, moet worden uitgesproken wat vaak wordt ingeslikt. 

Bij samenwerking in je team werkt dit net zo. Merk je als leidinggevende weerstand in je team, dan kun je dat eigenlijk altijd beschouwen als een roep om meer informatie. Spreek dat uit. Ook als je niet meer informatie kunt geven, heb je dat te benoemen. Bijvoorbeeld door letterlijk te zeggen: 'Dit is wat ik nu met jullie kan delen, zodra er meer bekend is, kom ik bij jullie terug.' Daarmee maak je de weg vrij voor je medewerkers om mee te bewegen met dat wat er komt.

Als medewerker kun je weerstand bij jezelf ervaren. Ook dat is een signaal van je lijf dat je meer informatie nodig hebt. Door uit te spreken wat je bij jezelf ervaart en verduidelijking te vragen, help je jezelf, je team en leidinggevende om in beweging te blijven.